مصاحبه آرشیو خبر ها
یوونتوس باید لیگ اروپا را برنده شـود

یوونتوس باید لیگ اروپا را برنده شـود

مارکو تاردلی ، هافبک سابق یوونتوس که بسیاری کلودیو مارکیزیو را با او مقایسه می کنند در مصاحبه خود با گاتزتا دلا اسپورت مورد شرایط یوونتوس و بازیکنان ِ بانوی پیر می گوید .

سالِ قبل به گاتزتا گفتید که یوونتوس بازیکنی مانندِ توز را کم دارد...

" توزبازیکن بزرگی است و عملکردِ خوبی دارد . با او و یوورنته تیم بهتر بازی می کند.اما برای رقابت کردن در اروپا یوونتوس یک چیزی را کم دارد و مسئله فقط بازیکنان نیستند "

" یوونتوس برای دیکته کردنِ نام خود باید لیگِ اروپا را جدی بگیرد . یوونتوس یکی از قوی ترین تیم هایِ حاضر در لیگِ اروپاست و فینال در تورین است ، یوونتوس می تواند این جام را ببرد . یوونتوس ِ من در سالِ 1977 قهرمانِ جامِ یوفا شد ، این اولین جام یوفایِ تاریخِ یوونتوس بود و بعد از این یوونتوس به سوی بردنِ لیگ قهرمانان حرکت کرد . این فرصتی است که یوونتوس نباید آن را از دست دهد "


چرا یوونتوس در اروپا موفق نیست؟

" در استانبول می توان باخت و یوونتوس بدشانس بود ، اما نباید در برابرِ تیمی مانندِ کُپنهاگن مساوی کرد.چنین چیزی برای بایرن مونیخ، رئال و بارسا اتفاق نمی افتد ؛ زیرا قوی ترین هستند "

نقطه ی ضعفِ یوونتوس؟

" خطِ دفاع ؛ باید با دقت تر باشد.یوونتوس در ایتالیا گل دریافت نمی کند،اما در خارج از ایتالیا وضعیت متفاوت است.مسئله فقط مدلِ بازیِ یوونتوس نیست ، اما با دفاع 4 نفره تعادلِ بیشتری برقرار می شود بدون اینکه ضعفی در خطوطِ تهاجمی ایجاد شود "

یوونتوس چگونه باید فاصله ی خود را با بزرگانِ اروپا کم کند ؟

" نکته ی جدیدی وجود ندارد ؛ اگر پول داشته باشی تیم بزرگی را تشکیل میدهی . یوونتوس در صورتی که سرمایه گذاری هایِ مهمی انجام دهد می تواند با بزرگانِ اروپا رقابت کند "

در گذشته یووه هرگز به فروختنِ پلاتینی و تاردلی به باشگاه های تاپ فکر نکرد ؟

" بستگی به پیشنهادهایی بود که برای ما داده بودند ... "


پوگبا ؟

" اگر من بودم با 60 یا 70 میلیون پوگبا را میفروختم . بازیکن باید از بودن در تیم خوشحال باشد ، اگر نمی توانی آن را راضی کنی این فقط تقصیر ِ تو یا فوتبالِ ایتالیا نیست ؛ اگر سیاست و اقتصاد در وضعیتِ خوبی نباشند،نمی توانید رقابت کنید "

" اگر من بودم یکی از بینِ پوگبا و ویدال را می فروختم،اما نه هر دو...اکنون پوگبا یک بازیکنِ بزرگ است و می تواند بسیار بزرگ شود ، اما او به هم تیمی های بسیار بزرگ نیاز دارد.یکی از مشکلاتِ تیم هایِ ایتالیایی "تیم " است ؛ بایرن و رئال 18 یا 20 بازیکنِ هم سطح دارند ، اما یوونتوس نه.در زمانِ من 13 تا بازیکنی که در یک سطح باشند کافی بود "

" اما امروزه تعدادِ بازی ها بیشتر است و تعدادِ بیشتری لازم است . پوگبا جایِ مارکیزیو را گرفت اما مارکیزیو به خوبی در پُستِ پیرلو جانشین شد . می دانم که بازی کردن زیباترین چیز در جهان است ، اما یک بازیکنِ بزرگ باید بفهمد که چه زمانی می تواند و باید روی نیمکت بشیند "


پیرلو ؟

" اگر در یووه بودم به این فکر می کردم که پیرلو ابدی نخواهد بود،اما فقط یک بازیکن وجود دارد که مانند او است : ژاوی "

رقیبِ یوونتوس برای اسکودتو ؟

" فقط رُم است که عملکردِ فوق العاده ای دارد و تیم های دیگر و مخصوصاً میلان و اینتر نا امید کننده هستند "

کونته می تواند به سه اسکودتویِ متوالی برسد که نه تراپاتونی موفق به انجامِ آن شد و نه لیپی ...

" این رکوردی بسیار مهم است . کونته ثابت کرده است که سه سالِ پشتِ سر ِ هم می تواند یک گروه را متحد نگاه دارد ، هرچند که این بازیکنانِ بزرگ هستند که مربی را بزرگ می کنند "

ممکن است که کونته برود ؟

" فرگوسن 27 سال در منچستر ماند و منچستر یونایتد ، یوونتوس انگلیس است "


اهمیتِ کونته چقدر است ؟

" خیلی . او شخصیت و ایده دارد.او سبکِ بازی ای را برای تیم خود انتخاب کرد که حداکثر بازدهی را دارد . فقط به او توصیه میکنم که از دفاعِ 4 نفره استفاده کند "


ووچینیچ - گوارین ؟

" اینتر متوجه شد که اشتباهی را مرتکب شده و برای همین معامله را به هم زد . ووچینیچ بازیکن ِ خیلی خوبی است اما برای آینده نگری گوارین بهتر بود "

" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: